40 نکته طلایی برای زندگی بهتر

1- روزانه 10 تا 30 دقيقه به قدم زدن بپردازيد، و در اين حين لبخند بزنيد. اين برترين داروي ضد افسردگي ست.
2- حداقل 10 دقيقه در روز با خود خلوت کنيد
3- با استفاده از ويدئو برنامه هاي تلويزيوني آخر شب و مورد علاقه تان را ضبط کنيد، و خواب بيشتري کنيد.
4- صبحها که از خواب بيدار مي شويد اين جمله را کامل و تکرار کنيد: « امروز قصد دارم....»
5- با سه Eزندگي کنيد؛ Energy(انرژي)، Enthusiasm(شوق)، Empathy(فهم و همدلي با ديگران)، و همينطور با سه Fيعني Faith(ايمان)، Family (خانواده) و Friends(دوستان).
6- امسال بيشتر از سال پيش به تماشاي فيلمهاي عمومي (مناسب براي تمام
سنين)، بازي با دوستان و خواندن کتاب بپردازيد.
7- زماني را به مراقبه و نيايش اختصاص دهيد. اينها سوخت روزانه براي انجام زندگي پر مشغله مان را فراهم مي کنند.
8- با افراد بالاي 70 و زير 6 سال اوقات بيشتري صرف کنيد.
9- وقت بيداري بيشتر رويا ببينيد.
10- از غذاهايي که از گياهان و درختان بار مي آيند بيشتر مصرف کنيد، و ازآنها که در کارخانه ها توليد مي شوند کمتر.
11- مقداري چاي سبز و مقادير بسيار فراوان تري آب بنوشيد. ايدا اريزا (نوعي زغال اخته آبي رنگ)، غذاهاي دريائي، گل کلم، بادام و گردو و خشکبار مصرف کنيد.
12- تلاش کنيد هر روز حداقل سه نفر را به لبخند واداريد.
13- از خانه گرفته تا داخل ماشين و روي ميز کار همه را مرتب و تميز کنيد، بگذاريد انرژي تازه اي وارد زندگيتان شود.
14- انرژي پرارزشتان را بر سر شايعه سازي، هيولاهاي انرژي خوار، مسائل مربوط به گذشته، افکار منفي و يا آنچه بدان کنترل نداريد هدر ندهيد. در عوض انرژيتان را صرف همين لحظه مثبت اکنون کنيد.
15- اين را فهم کنيد که زندگي يک مدرسه است و شما اينجائيد تا بياموزيد، تا همه امتحانهايتان را بگذرانيد. مشکلات تنها بخشي از اين دوره آموزشي اند که درست مثل کلاس درس جبر مي آيند و مي روند، منتها درسهائي که از اين کلاس فراگرفته مي شود عمري با شما باقي خواهد ماند.
16- صبحانه تان را چون يک شاه، ناهارتان را چون يک شاهزاده و شام تان را چون بچه دانشگاهي اي بخوريد که کارت اعتباريش ته کشيده باشد.
17- بيشتر لبخند بزنيد و بيشتر بخنديد. اين هيولاهاي انرژي خوار را ازتان دور نگه خواهد داشت.
18- زندگي چندان عادلانه به نظر نمي رسد، با اين حال زيباست.
19- زندگي کوتاه تر از آنيست که وقتمان را صرف تنفر از ديگران کنيم.
20- خودتان را خيلي جدي نگيريد، ديگران هم اينکار را در مورد شما نمي کنند.
21- مجبور نيستيد همه بحث ها و منازعات را به نفع خود تمام کنيد. با مخالفتها موافقت کنيد.
22- با گذشته تان از در سازش در آئيد، آنوقت ديگر اکنونتان را خراب نخواهيد کرد.
23- زندگي تان را با زندگي ديگران مقايسه نکنيد. شما از موضوع و هدف اين سفر آنها هيچ نمي دانيد.
24- از شمع هايتان استفاده کنيد، خوشگل ترين ملافه تان را کنار نگذاريد، براي روز مبادا و يا روزي خاص نگه شان نداريد، امروز همان روز بخصوص است.
25- جز شما کس ديگري مسئول خوشبختي تان نيست.
26- همه باصطلاح بدبختيها را با اين جمله قالب دهيد: «آيا تا پنج سال آينده، هيچ اهميتي خواهند داشت؟»
27- همه را به خاطر هر چيز و همه چيز ببخشيد.
28- افکار مردم در مورد شما، هيچ ربطي به شما ندارند.
29- زمان ، حلال همه مشکلات است. به همه چيز زمان دهيد، زمان.
30- يک موقعيت هر چقدر خوب يا بد، بالاخره تغيير مي کند.
31- زمان بيماري، اين شغل نيست که به دردتان مي رسد،خانواده ودوستانتان هستند. با آنها با مهرباني در تماس باشيد.
32- از شر هر آنچه سودمند، زيبا و شادي بخش نيست، خلاص شويد.
33- حسادت هدر دادن وقت است. شما الان به همه آنچه نياز داريد رسيده ايد
34- بهترينها هنوز در راه اند. كمي صبر كنيد...
35- هر حسي که مي خواهيد داشته باشيد، بلند شويد، شيک کنيد و بزنيد بيرون.
36- کار درست را انجام دهيد!
37- اغلب با خانواده در تماس باشيد.
38- شبها قبل از خواب اين جمله را کامل و تکرار کنيد: «به خاطر... ممنونم.» «امروز به ... دست يافتم.»
39- يادتان باشد، برکتهاي زندگي آنقدر هست که استرس و نگراني را بدان راهي نباشد.
40- از سفر لذت ببر. يادت باشد که اين ديزني ورلد Disney Worldنيست و تو هم در پي يک گشت و گذار کوتاه نيستي. بهترين استفاده را از آن کنيد و از سفرتان لذت ببريد.