تکنیک های خانه داری

 به مجموعه کارهای مربوط به گرداندن امور یک خانه ، خانه‌داری می‌گویند

بیشترین امور خانه‌داری عبارت است از آشپزی، نظافت منزل، شست‌وشوی ظروف و پوشاک، اتوکشیدن، باغبانی، خرید منزل، تربیت فرزندان و … ، به فردی که به این امور می‌پردازد خانه‌دار گفته میشود.
خانه‌داری اغلب مخصوص زنان محسوب میشد اما امروزه مردان در کنار زنان نیز به خانه‌داری میپردازند.
در جامعه ایرانی فرهنگ فئودالیته یکی از پذیرفته شده ترین فرهنگ هایی است که در میان خانواده های ایرانی اشاعه پیدا کرده است . این فرهنگ اگر چه باعث عقب ماندگی از فرهنگ مدرنیته در جهان می شود اما این همگرایی فرهنگی می تواند به گسترش ریشه شناسی فرهنگ در جامعه کمک کند . از سوی دیگر باید به خانم های ایرانی این توصیه را کرد که اگر چنین ویژگی هایی در جامعه نبود اکنون چنین آرامشی حاکم بر بنیاد خانواده ها را شاهد نبودیم . شناسایی فئودالیته (سنت گرایی) می تواند به اندیشه ورزی جوانان کمک کند بدین گونه که هر فردی باید و حتما در مورد گذشته ها و ریشه های خود پژوهش های محیطی داشته باشد . در ایران تشکیل خانواده به گونه ای است که اجتماع خانواده ها با پروپاگاندای خاصی انجام می شود این تبلیغات گسترده که شامل مراسم عقد و عروسی و پاتختی و دیگر رسومات مرسوم می شود البته این مراسم می تواند در هر نقطه دیگری از جهان انجام شود اما عمده تفاوت برگزاری چنین مراسمی را در ایران می بینیم چرا کهپدر و مادر در پیوند زوجین تاثیر مستقیم دارند و این که تا چه اندازه خانواده ها از نظر فکری و اقتصادی به هم نزدیکند یک شاخصه اصلی شناخته می شود .
خانه داری به سبک ایرانی
خانم های ایرانی پس از ازدواج باید خانه را اداره کنند . این جمله به معنای کلی باید در ذهن زیبای زنانه ایرانی گنجانده شود . خانم ها وظیفه دارند تا با کنترل وضعیت آرامش خانه – درگیری های – پخت غذا – حمایت معنوی از همسر – و تربیت فرزندان که از مهمترین انان می باشد خود را به شاهزاده خانه تبدیل کنند . اگر نگوییم که این تعریف یک تعریف دیکتاتور گونه است می توان همچنین وظایفی را نیز برای آقایان ایرانی در نظر گرفت چرا که در جوامع امروزی خانواده به گونه دیگری تعریف می شود .
چرا خانم ها باید خانه دار باشند
خانم های ایرانی باید تکلیف خود را با مسئله خانواده مشخص کنند این مسئله به گونه ای نیست که شما به راحتی از آن عبور کنید باید به این نکته اشاره کنم اگر می خواهید تماما مدرنیته زندگی کنید نباید از همسرتان انتظار براورده کردن خانه های کاملا ایرانی را داشته باشید چه خانم چه اقا و اگر شما یک فرد امروزی هستید باید به همسرتان هم این اجازه را بدهید که امروزی فکر کند . زندگی را در راستای مدرنیته ادامه دهد . در هر صورت خانم های ایرانی می توانند با پیش روی در فرهنگ فئودالیته به پایداری اجتماعی ایران کمک کنند و انچه ریشه های فرهنگی ایرانی مورد خطر قرار می دهد را کنترل کنند. در این مجله سعی شده به نکات مربوط به خانه داری و دکوراسیون منزل پرداخته شود.