روش هایی برای افزایش انرژی و تحرک در زندگی

اگر زندگي شما يک نواخت کسل کننده و خالي از انرژي است رعايت نکات زير زير مي تواند به پويايي شما کمک کند.

?- روزانه ?? تا ?? دقيقه به قدم زدن بپردازيد، و در اين حين لبخند بزنيد. اين برترين داروي ضد افسردگي ست.
?- حداقل ?? دقيقه در روز با خود خلوت کنيد، در صورت نياز از قفل در غافل نشويد.
?- با استفاده از ويدئو برنامه هاي تلويزيوني آخر شب و مورد علاقه تان را ضبط کنيد، و خواب بيشتري کنيد.
?- صبحها که از خواب بيدار مي شويد اين جمله را کامل و تکرار کنيد: « امروز قصد دارم….»
?- با سه E زندگي کنيد؛ Energy (انرژي)، Enthusiasm (شوق)، Empathy (فهم و همدلي با ديگران)، و همينطور با سه F يعني Faith (ايمان)، Family (خانواده) و Friends (دوستان).
?- امسال بيشتر از سال پيش به تماشاي فيلمهاي عمومي (مناسب براي تمام سنين)، بازي با دوستان و خواندن کتاب بپردازيد.
?- زماني را به مراقبه و نيايش اختصاص دهيد. اينها سوخت روزانه براي انجام زندگي پر مشغله مان را فراهم مي کنند.
?- با افراد بالاي ?? و زير ? سال اوقات بيشتري صرف کنيد.
?- وقت بيداري بيشتر رويا ببينيد.
??- از غذاهايي که از گياهان و درختان بار مي آيند بيشتر مصرف کنيد، و ازآنها که در کارخانه ها توليد مي شوند کمتر.
??- مقداري چاي سبز و مقادير بسيار فراوان تري آب بنوشيد. ايدا اريزا (نوعي زغال اخته آبي رنگ)، غذاهاي دريائي، گل کلم، بادام و گردو و خشکبار مصرف کنيد
??- تلاش کنيد هر روز حداقل سه نفر را به لبخند واداريد.
??- از خانه گرفته تا داخل ماشين و روي ميز کار همه را مرتب و تميز کنيد، بگذاريد انرژي تازه اي وارد زندگيتان شود.
??- انرژي پرارزشتان را بر سر شايعه سازي، هيولاهاي انرژي خوار، مسائل مربوط به گذشته، افکار منفي و يا آنچه بدان کنترل نداريد هدر ندهيد. در عوض انرژيتان را صرف همين لحظه مثبت اکنون کنيد.
??- اين را درک کنيد که زندگي يک مدرسه است و شما اينجائيد تا بياموزيد، تا همه امتحانهايتان را بگذرانيد. مشکلات تنها بخشي از اين دوره آموزشي اند که درست مثل کلاس درس جبر مي آيند و مي روند، منتها درسهائي که از اين کلاس فراگرفته مي شود عمري با شما باقي خواهد ماند.
??- صبحانه تان را چون يک شاه، ناهارتان را چون يک شاهزاده و شام تان را چون بچه دانشگاهي اي بخوريد که کارت اعتباريش ته کشيده باشد.
??- بيشتر لبخند بزنيد و بيشتر بخنديد. اين هيولاهاي انرژي خوار را ازتان دور نگه خواهد داشت.
??- زندگي چندان عادلانه به نظر نمي رسد، با اين حال زيباست.
??- زندگي کوتاه تر از آنيست که وقتمان را صرف تنفر از ديگران کنيم.
??- خودتان را خيلي جدي نگيريد، ديگران هم اينکار را در مورد شما نمي کنند.
??- مجبور نيستيد همه بحث ها و منازعات را به نفع خود تمام کنيد. با مخالفتها موافقت کنيد.
??- با گذشته تان از در سازش در آئيد، آنوقت ديگر اکنونتان را خراب نخواهيد کرد.
??- زندگي تان را با زندگي ديگران مقايسه نکنيد. شما از موضوع و هدف اين سفر آنها هيچ نمي دانيد.
??- از شمع هايتان استفاده کنيد، خوشگل ترين ملافه تان را کنار نگذاريد، براي روز مبادا و يا روزي خاص نگه شان نداريد، امروز همان روز بخصوص است.
??- جز شما کس ديگري مسئول خوشبختي تان نيست.
??- همه باصطلاح بدبختيها را با اين جمله قالب دهيد: «آيا تا پنج سال آينده، هيچ اهميتي خواهند داشت؟»
??- همه را به خاطر هر چيز و همه چيز ببخشيد.
??- افکار مردم در مورد شما، هيچ ربطي به شما ندارند.
??- زمان حلال همه مشکلات است. به همه چيز زمان دهيد، زمان.
??- يک موقعيت هر چقدر خوب يا بد، بالاخره تغيير مي کند.
??- زمان بيماري، اين شغل نيست که به دردتان مي رسد، دوستانتان هستند. با آنها در تماس باشيد.
??- از شر هر آنچه سودمند، زيبا و شادي بخش نيست، خلاص شويد.
??- حسادت هدر دادن وقت است. شما الان به همه آنچه نياز داريد رسيده ايد.
??- بهترينها هنوز در راه اند.
??- هر حسي که مي خواهيد داشته باشيد، بلند شويد، شيک کنيد و بزنيد بيرون.
??- کار درست را انجام دهيد!
??- گاه با خانواده در تماس باشيد.
??- شبها قبل از خواب اين جمله را کامل و تکرار کنيد: «به خاطر… ممنونم.» «امروز به … دست يافتم.»
??- يادتان باشد، برکتهاي زندگي آنقدر هست که استرس و نگراني را بدان راهي نباشد.
??- از سفر لذت ببر. يادت باشد که اين ديزني ورلد Disney World نيست و تو هم در پي يک گشت و گذار کوتاه نيستي. بهترين استفاده را از آن کنيد و از سفرتان لذت ببريد.